NOWY FORD FOCUS ST
Nastaw się na ekstremalne emocje
Nowy Ford Focus ST jest samochodem łączącym osiągi godne toru wyścigowego z radością prowadzenia i codzienną funkcjonalnością.
Po raz pierwszy oferuje możliwość wyboru kilku trybów jazdy: „Śliska Nawierzchnia”, „Normalny”, „Sportowy” oraz „Torowy", dzięki czemu kierowca może w pełni dostosować zachowanie pojazdu do warunków na drodze i do preferowanego stylu jazdy, zmieniając miejskie auto w pełen emocji samochód sportowy. Funkcja ciągłej regulacji tłumienia w zawieszeniu (CCD - Continuously Controlled Damping), sprawia, że niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe (SLA) zapewnia jeszcze wyższy komfort jazdy.
Wyjątkowa jakość jazdy
Funkcja ciągłej regulacji tłumienia w zawieszeniu (CCD - Continuously Controlled Damping), sprawia, że niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe (SLA) zapewnia jeszcze wyższy komfort jazdy. Zaawansowana funkcja CCD jest elementem pakietu sportowego „Performance”. Układ co 2 milisekundy sprawdza parametry zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego oraz hamulców
i odpowiednio dostosowuje charakterystykę tłumienia
w zawieszeniu, zapewniając świetne własności jezdne
i jednocześnie wysoki komfort.
4 tryby jazdy do wyboru
Wskaźnik zmiany biegów
Szybszy start
Wyjątkowa jakość jazdy
Ford Co-Pilot360
Inteligentne reflektory adaptacyjne
Moc w połączeniu z wyrafinowaniem
Sportowego klimatu dodają: sportowa kierownica i fotele Recaro, wysokiej jakości tapicerka, materiały wykończeniowe oraz aluminiowy uchwyt dźwigni zmiany biegów i nakładki na progi z logo „ST”, sportowe pedały z lekkiego stopu; metalizowane akcenty wykończeniowe w kształtach heksagonalnych, a także szare przeszycia foteli, tapicerki drzwi oraz konsoli centralnej.
Dodatkowo Focus ST jest wyposażony w bogatą paletę systemów i funkcji, które ułatwiają bezpieczne prowadzenie samochodu.
System Ford SYNC 3 z 8" kolorowym ekranem dotykowym umożliwia kierowcom sterowanie za pomocą prostych poleceń głosowych funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami. Całości dopełnia system audio renomowanej firmy B&O, który pozwala cieszyć się niesłychaną jakością dźwięku.
Fotele RECARO
Inżynierowie Ford Performance starannie dopracowali konfigurację sportowych foteli Recaro, które doskonale podtrzymują ciało i pozwalają kierowcy na zespolenie
z samochodem, aby jeszcze pełniej kontrolować każdy aspekt jego zachowania. Efektowne logo ST i RECARO umieszczone na oparciach foteli dodatkowo podkreślają sportowy charakter wnętrza.
Wbudowany modem FordPass Connect
Bezprzewodowa ładowarka
Ford SYNC 3 ze sterowaniem głosowym i ekranem dotykowym
Napędza emocje
Nowy Focus ST, będący dziełem konstruktorów działu sportowego Ford Performance, jest samochodem łączącym osiągi godne toru wyścigowego z radością prowadzenia.
Więcej mocy
Nowy Ford Focus ST oferuje do wyboru mocne
i dynamiczne pod względem obrotów jednostki napędowe:
wykonany z aluminium silnik benzynowy EcoBoost
o pojemności 2,3-litra jest najmocniejszą jednostką napędową, jaką kiedykolwiek oferowano w Focusie ST. To między innymi dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu turbodoładowania, silnik osiąga moc aż 280 KM przy 5500 obr/min i dysponuje maksymalnym momentem 420 Nm w przedziale 3000-4000 obr/min.
2,0-litrowa jednostka Ford EcoBlue o mocy 190 KM jest najmocniejszym dieslem, jaki dotąd pojawił się w rodzinie Forda Focus. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy przy 3500 obr/min, a przy tym dysponuje momentem 400 Nm
w przedziale 2000-3000 obr/min. Pokaźny moment na poziomie 360 Nm jest dostępny już od 1500 obr/min, co pozwala na bardzo szybkie i płynne przyspieszanie.
Responsywna przekładnia ręczna
Zaawansowana przekładnia automatyczna
Manetki do zmiany biegów
Maksymalna kontrola na zakrętach
Sportowy i praktyczny wydech
Tylny spojler
Technologia wspomagająca bezpieczeństwo
Potężna siła hamowania
Zastosowane w nowym Fordzie Focus ST większe hamulce przednich i tylnych kół zapewniają skuteczniejsze hamowanie, nie tylko podnosząc siłę hamowania, ale także zmniejszając stopień utraty skuteczności hamowania przy gorących hamulcach. Większe tarcze przednich hamulców mają teraz wymiary 330 x 27 mm i współpracują
z zaciskami o podwójnych siłownikach. Z tyłu tarcze hamulców mają teraz wymiary 302 x 11 mm.